
diumenge, 18 de juny del 2017
L'ou o la gallina? Qüestions de sexisme

dissabte, 10 de juny del 2017
Plectonèmic
Al darrer post, long time ago, vaig parlar del temps i de com n'és d'escadusser. Potser el temps es va emprenyar amb mi i amb les meves paraules que qüestionaven la seva capacitat de mantenir un ritme constant al llarg de les nostres vides, o potser vaig ser jo qui no va saber interpretar-ne els senyals que les coses poden canviar d'un moment a un altre. El cas és que, de cop, a primers de març em vaig trobar en una situació enrevessada de la qual, tot just ara, començo a emergir. I per això crec que estic en condicions d'explicar-la.


Crec recordar que ho he comentat alguna vegada, però por si los dípteros, ho torno a explicar aquí. Laboralment fa set anys que treballo com a autònom. Qüestions de la crisi, qüestions de prioritats que no de crisi (ja en parlaré en un altre moment), el cas és que em van despatxar a començament de 2010 de la meva darrera feina a compte d'altres i, per allò de reconvertir-se i obrir noves portes, vaig esdevenir de la nit al dia autònom recuperant antigues habilitats i destreses per tornar a sortir al camp i fer seguiments d'ocells, per redactar informes i preparar cursos on-line en temes ornitològics, elaborant i executant projectes de cooperació com el que em va portar a Togo aquests darrers anys, i mantenint, això sí, les meves esporàdiques classes de medi ambient i desenvolupament dins el màster de Globalització, cooperació i desenvolupament de la UB. Això compaginat amb la tasca educativa de fer de pare de dues criatures que han tingut la sort -crec que ho puc dir així- d'haver-me tingut força a la seva disposició durant aquests set anys, ja que majoritàriament treballo des de casa, i també ocupant-me de la major part del manteniment de la casa (roba, neteja, menjar, i altres) alliberant així la Cristina qui cada matí ha de desplaçar-se a Barcelona a treballar.
dissabte, 4 de març del 2017
La misteriosa desaparició dels moments

diumenge, 22 de gener del 2017
Radio Communitaire, 102.5 FM
Radio Communitaire, 102.5 FM, d'11 a 12 he estat convidat especial en una entrevista a Dapaong per parlar d'ocells, de biodiversitat i del treball fet a Tami. Primera vegada a la vida que parlo en directe per la ràdio, i durant una hora i en alguna cosa semblant al francès (que la France em perdoni!). Ha estat molt bé i el meu contertulià, Thomas, i el director del programa, Morongu, molt amables! Ha sigut tota una experiència très agréable!
dimarts, 17 de gener del 2017
Ja deu dies per Togo
Ja fa deu dies que vaig venir cap aquí. Em sap greu que no puc escriure al blog però és que obrir el blogger quan tens una connexió pèssima es converteix en un esport d'alt risc per a les neurones. Avui ho intento de nou.
Fins ara les coses van prou bé per Tami. Els ocells hi són, el temps és força agradable amb nits relativament fresques, hi ha pocs mosquits i la salut aguanta bé.
Aquest diumenge que ve m'entrevistaran en una emisora de ràdio que emet per tot el nord del país. Un cert cuquet belluga per dins meu, no pel contingut de l'entrevista sinó per la dificultat de fer-ho en un idioma amb què, per falta d'estudi, no me l'acabo de fer meu, ni de lluny. Però batalles pitjors he lliurat i aquesta part de difusió i sensibilització forma part del projecte. Com que no crec que hi hagi podcast dubto que el puguis escoltar així que t'hauràs d'acontentar amb el que t'expliqui.
Seguim en contacte!
Fins ara les coses van prou bé per Tami. Els ocells hi són, el temps és força agradable amb nits relativament fresques, hi ha pocs mosquits i la salut aguanta bé.
Aquest diumenge que ve m'entrevistaran en una emisora de ràdio que emet per tot el nord del país. Un cert cuquet belluga per dins meu, no pel contingut de l'entrevista sinó per la dificultat de fer-ho en un idioma amb què, per falta d'estudi, no me l'acabo de fer meu, ni de lluny. Però batalles pitjors he lliurat i aquesta part de difusió i sensibilització forma part del projecte. Com que no crec que hi hagi podcast dubto que el puguis escoltar així que t'hauràs d'acontentar amb el que t'expliqui.
Seguim en contacte!
dimarts, 10 de gener del 2017
Pel clam popular

Avui segueixo a Lomé, la capital, que està al sud del país. El dia s'ha aixecat amb un ambient més agradable que ahir. Ha corregut el vent i no es veu un cel tan gris com el d'ahir, o potser hauria de dir vermellós i és que en aquesta època l'aire va carregat de pols del desert saharià, és l'harmatan que deixa un polsim vermellós per tot arreu.
He acompanyat Norbert al mercat a comprar menjar. No goso fer fotos més que alguna amb el mòbil. Sempre em sembla estar robant intimitats quotidianes i tampoc no tinc la confiança per demanar a la gent del mercat si els puc fotografiar.
Demà agafo l'autobús cap al Nord per quarta vegada. Les experiències anteriors, com ja saps, no fan pronosticar un viatge molt còmode però l'objectiu final s'ho val. Segons lo previst demà ja dormiré a Tami ('sempre tornaré a Tara', sembla que digui oi?).
Fins aquí aquesta crònica. Estic escrivint amb el mòbil i ja saps que no és el més còmode. Sigues pacient si trigo a escriure de nou!
dilluns, 9 de gener del 2017
A Lomé 26 graus i una humitat del 100℅

Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Fotografia de capçada: Guineu (Vulpes vulpes). Vall de Cardós (Pallars Sobirà). Autor: Ignasi Oliveras