dimecres, 29 de gener del 2014

Full vermell... més enllà dels límits

Com ja vas veient als darrers mesos les meves entrades al bloc han estat força espaiades. No hi ha una sola causa darrera i de cap de les maneres hi ha una voluntat d'abandonar-lo. Però de vegades no tinc res a dir, d'altres no trobo el moment per fer-ho i bé, això és A CONTRATORRENT i ja vaig advertir que aniria a batzegades. 

Hi ha un element important però que ha contribuït de forma significativa per fer que la comunicació hagi esdevingut més ocasional i té a veure amb la creació d'un nou bloc. Es tracta de FULL VERMELL on tinc la intenció d'oferir informació, dades i notícies relacionades amb alguns aspectes que m'interessen especialment en relació al medi ambient i el desenvolupament.

El nom del bloc és un petit homenatge a la gran novel·la La hoja roja de Miguel Delibes. Al seu protagonista la jubilació estrenada li recorda el full vermell dels llibrets de paper de fumar que indiquen que només resten cinc fulls de paper. Una metàfora del declivi de la seva pròpia vida.

A FULL VERMELL pretenc parlar dels fulls vermells que apareixen al nostre planeta que ens assenyalen que el nostre model de societat hiperconsumista està topant amb els seus límits: les lluites per l'aigua i l'energia, el canvi climàtic o la pèrdua de biodiversitat són senyals -fulls vermells- que ens mostren la insostenibilitat del model de desenvolupament basat en el creixement econòmic que hem creat.

Quan entris veuràs que està escàs d'informació. Hauria de posar el rètol "en construcció" a cada pàgina però he pensat que si ho feia m'hi repenjaria i trigaria molt més en endegar-lo així que m'he decidit avui a fer-lo públic. Espero que et sigui útil i que hi afegeixis les teves aportacions.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si vols compartir el que penses...

Fotografia de capçada: Guineu (Vulpes vulpes). Vall de Cardós (Pallars Sobirà). Autor: Ignasi Oliveras