dimarts, 13 d’octubre del 2015

Tami a Fòrum Altaïr el proper 27 d'octubre

Com ja et deus haver fixat, darrerament he destacat a la columna de l'esquerra del bloc diferents temes relacionats amb Tami, a Togo, on vaig estar treballant fa dos anys dins un projecte de biodiversitat i desenvolupament. Aquí hi trobaràs fotografies d'ocells i de gent d'allà i també l'informe que es va elaborar amb els resultats i reflexions a l'entorn de la meva estada. (Si no vols llegir l'informe sencer sempre pots descarregar-te el resum que es va publicar la revista Quercus). També pots accedir al propi bloc a les vivències més personals que vaig tenir accedint a través del cercador escrivint la paraula "Togo", o bé anant al localitzador d'entrades i començant des de l'abril de 2013, amb l'entrada "Togo, vint anys després" i seguint al llarg dels mesos de maig i juny.

He actualitzat i dissenyat de nou tota aquesta informació perquè el projecte, després d'un parell d'anys, s'ha revifat amb la voluntat de dur a terme una segona fase. Per poder-lo tirar endavant, l'ONGD PROYDE (Promoción y desarrollo) que dona suport explícit al Centre de Formació Rural de Tami on va tenir lloc la primera fase, ha engegat una campanya de micromecenatge (crowdfunding) per aconseguir finançament per poder tancar el projecte.

Abans d'iniciar aquesta campanya ens vam posar en contacte amb la llibreria Altaïr per poder fer una presentació del projecte a través del Fòrum Altaïr que tindrà lloc aquest proper 27 d'octubre. 

Des d'aquí et vull demanar que, si ho veus oportú, en facis difusió. I si vols ens veiem a Altaïr! Gràcies!

22 comentaris:

  1. Et podria dir que si, que m'he adonat dels canvis en la barra lateral, que m'he llegit no solament el resum sinó l'informe sencer i que fins hi tot faré difusió del projecte, però seria una tonteria perquè estaria mentint.

    ResponElimina
  2. Jo sí que em vaig llegir l'informe sencer, i d'ací a un parell de dies al meu blog hi podràs veure la difusió d'aquest interessant projecte.
    Sort!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel teu suport, Màrius! Per cert, l'altre dia vaig establir una relació que desconeixia: l'any 1992 em van regalar un llibre dels ocells del pallars sobirà... va ser un regal especial, però desconeixia qui hi havia al darrera. ;-)

      Elimina
    2. Un honor que estigui a la teva biblioteca!

      Elimina
  3. Probablement, als que no ens dediquem a temes d'aquests no podem entendre la importància d'aquests estudis. Però si es vol fer una segona fase, no dubto que les conclusions han de ser força reveladores. Espero que tiri endavant, i que la presentació sigui tot un èxit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies XeXu. Bé, tu que tens esperit científic ja saps que la ciència pràctica o aplicada es fonamenta en la ciència bàsica la qual, aparentment, sembla no tenir importància. Aquest projecte barreja els dos conceptes: la recerca bàsica de la biodiversitat que hi ha i l'aplicació posterior per al propi desenvolupament local. Està clar que quan duus a terme projectes d'aquest tipus en països en desenvolupament -eufemisme estúpid- no sempre es valoren correctament des de fora, però s'ha de seguir picant pedra...

      Elimina
  4. Que la presentació vagi molt bé Ignasi! I molta sort en el projecte!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Roselles! Em farà falta!

      Elimina
    2. Per cert, l'altre dia vaig anar a dinar a casa d'uns amics que viuen a Campins, i no sabia que quedava més o menys a prop de Gualba (al parlar a l'altre post de Martorelles feia el poble més lluny) . Et dic el mateix que els hi vaig dir a ells, quina enveja de paratge! Quina sort teniu els de la zona!

      Elimina
    3. Tens tota la raó, és un privilegi viure en aquest entorn. Per això de vegades em faig tan mala sang quan veig el mensypreu amb que es gestiona el territori. Per a mi, el millor és anar caminant a l'escola amb els meus fills veient el canvi de les estacions i dels camps treballats que varien cada dia. Campins està a mitja hora de bicicleta de casa meva. Som veïns. Diria que Gualba és el penúltim poble abans d'entrar a la província de Girona.

      Elimina
  5. Tens una feina que et permet dur a terme projectes fantàstics com aquest...Suposo que en el teu cas a més deu ser un plaer dur-los a terme!
    Moltes felicitats i que la presentació sigui també tot un èxit...
    Bon vespre, Ignasi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Més aviat hauríem de començar la frase dient: "Tens una no-feina que et permet dur a terme projectes fantàstics...." Hahaha! La vida no és tan senzilla com sembla. Gràcies per les teves paraules i els teus ànims!

      Elimina
  6. Una feina apassionant la teva!
    Desitjo que vagi molt bé la presentació.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em repeteixo amb el que li he posat a la Roser. El tema és bastant més complex del que aparenta d'entrada. Gràcies, Glòria!

      Elimina
  7. bona feina i bon projecte preservar la biodiversitat.....llastima que la presentació sigui en dimarts , per horaris ni que volgués no arribaria .....miraré el micromecenatge per si puc aportar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Elfree! La millor ajuda és ajudar a la difusió del projecte. Si es fa una nova presentació ja miraré que no sigui en dimarts. ;-)

      Elimina
  8. Ignasi, no hi podré assistir, ja saps que em queda lluny, però faig una modesta aportació i comparteixo a facebook. Penso que val la pena. Per cert, ja fa dies que et volia preguntar que n'opines del programa "Tocats de l'ala" que fan a TV3 els dissabtes després del Telenotícies. Com a programa divulgatiu dels nostres ocells està bé, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja li deia a l'Elfree que la millor ajuda és la difusió i compartir-ho al facebook té molt valor!

      Del "Tocats de l'ala" em sembla força bé. Tenia molta por perquè no es repetís la fórmula dels "Caçadors de bolets" (és el mateix equip el que hi ha al darrera) i acabés fent tan mal al medi com ho va fer aquell programa. Com bé dius s'ha de valorar en el seu aspecte divulgatiu i és un programa que manté aquest caràcter a més del rigor amb l'assessorament explicitat (i no explicitat) que hi ha al darrera.

      Elimina
  9. Quines imatges més boniques, em fascina veure les expressions i mirades d'aquesta gent! És a dir, que tens tot un treball de camp realitzat! Molt interessant, quan puga li faré una ullada i el llegiré, m'interessen molt aquestes experiències, quina gran aventura!

    ResponElimina

Si vols compartir el que penses...

Fotografia de capçada: Guineu (Vulpes vulpes). Vall de Cardós (Pallars Sobirà). Autor: Ignasi Oliveras