diumenge, 16 de desembre de 2012

Crossroads (Calvin Russell)

La vida és plena de cruïlles. No és cap descobriment. Tots les hem conegut i de vegades més sovint que no pensem. Elegir estudis o establir una relació de parella són alguns d'aquests moments importants en què l'elecció marcarà un punt d'inflexió, ja que en triar un camí deixem aparcades altres possibilitats, si més no temporalment. I a voltes l'elecció no és fàcil, perquè molts cops els diferents camins que se'ns obren semblen igual de prometedors. Ens podem equivocar. I? Busquem un nou camí. Una bona amiga em deia que quan una porta es tanca se n'obren de noves. Quina gran sort poder equivocar-se! Què millor que saber que la vida ens l'anem fent nosaltres mateixos amb les nostres decisions. I els entrebancs que vénen de fora? Malalties, atur, una separació no volguda... Noves cruïlles. Camins avortats. Cercar el nou camí. Tornar a començar. Ara que anem acabant l'any tenim el costum de repensar les coses que volíem haver fet i encara no ens hem decidit, pensant que el canvi està al girar el darrer full del calendari. Ja podem començar, no?

Cruïlla. Calvin Russell va ser un cantautor nord-americà que, com tothom, va tenir un seguit de cruïlles a la seva vida que va gestionar de la millor forma que va saber o poder: disconformitat amb el model socioeconòmic estatunidenc, drogues, presó, càncer... La seva carrera musical està marcada pel reconeixement a Europa, especialment a França, mentre era ningunejat al seu país. A Sounds from the Fourth World, de 1991, Russell interpreta  Crossroads (cruïlla), un tema d'una gran senzillesa aparent -tres acords en tota la cançó- però ple de matisos, força interpretativa, una bona lletra i uns acurats arranjaments. Aquí et proposo una de les moltes versions en directe. També pots escoltar la versió d'estudi.

Més cançons a Cançons per sentir i escoltar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si vols compartir el que penses...

Fotografia de capçada: Mussol comú (Athene noctua). Castellserà, Urgell. Hivern 2017. Autor: Ignasi Oliveras